-273 °C

Megvette? Kidobja? Ne tegye!

Tudta, hogy a boltokban megvásárolt élelmiszerek és egyéb használati cikkek árának mintegy húsz százalékát teszi ki a csomagolás? És arra gondolt már, hogy ezt tízből tízszer úgyis a szemetesbe dobja? Nem él környezettudatosan? Berlinben most ezt helyettünk is megteszik. Az ötlet eddig is kézenfekvő lehetett volna: minek műanyagba csomagolni az élelmiszert?

http://www.konbini.com/

 Két német környezetvédő találta ki a zseniálisan egyszerű gondolatot, mi szerint olyan szupermarket hálózatot hoznak létre, ahol a termékeken nincs felesleges plasztik csomagolás. Ezzel nem csak a környezettudatosságot támogatják, de a vásárlói árak is jelentősen csökkennének, hiszen a kereskedők megspórolnák az előre csomagolás költségeit is. A hulladékkibocsájtás redukálása mellett „népnevelő” szándék is áll a feltalálók szándékai mögött, hiszen ezzel a működéssel rászoktatnák a vásárlókat, hogy akár többször is ugyanabba a szatyorba, kosárba pakoljanak. Ezzel pedig okafogyottá válhatnak az eldobható nejlonzacskók.

„Szupermarket csomagolás és az ebből keletkező hulladéktömeg nélkül” – Sara Wolfnak és Milena Glimbovskinak ez a víziója az új üzletlánc létrehozásával.

A boltokban jellemzően műanyag borításban kaphatóak a termékek, de távozáskor is plusz nejlon zacskókat kapnak a vásárlók, amik – ahogy minden hasonló csomagolás – természetesen a kukában végzik. Mindez azonban nem történhetne meg a két innovátor által működtetett berlini áruházban, ahol az eredeti nagy ládákban – amelyikben az áru megérkezik – újracsomagolás nélkül pakolhatnánk az árut a bevásárló kocsiba, mivel a vevő a boltban is elérhető újrahasznosított szatyrokba pakolhatná a vásárolnivalót.

Az ötlet Milena Glimbovskié, aki egy egyszerű vacsora elkészítése után realizálta, mennyi hulladék keletkezett a konyhájában. Szöget ütött a fejében a gondolat, így üzleti tervet készítettek Sarah-val és minden energiájukat az ötlet megvalósításába ölték. Milena félbeszakította tanulmányait Sarah pedig felmondott a munkahelyén. Felvették a kapcsolatot a termelőkkel, akik nagyon pozitívan fogadták az elgondolást.

http://www.bild.de/

A kezdőtőkét közösségi finanszírozásból hozták össze, mintegy kétezerötszáz adományozó áldozott csaknem negyvenöt millió eurót a projekt megvalósítására. A tervezet szerint augusztusban vagy szeptemberben nyílik az első bolt Berlinben.

A fő szempontok az elérhető ár és a környezet tudatos védelme. Nem utolsó dolog, hogy a fogyasztói átlagárnak általában mintegy húsz százalékát teszi ki a csomagolás költsége, így ezt is meg tudják spórolni. Kezdetben  persze még lesznek még „hagyományosan” csomagolt termékek addig, amíg bevezetik a „csomagolatlan” rendszert minden termékre.

forrás: www.utajovobe.eu

IMPRESSZUM ADATVÉDELEM FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT