-273 °C

Felejtsd el a reggeli kávét! Lehetetlen? Nem!

 

zzs – 2014.09.01.

A reggel nyolc és kilenc óra között fogyasztott kávénak semmi hatása nincs ébrenlétünk szempontjából. Hétfő. Az ébresztőóra beállítva 7:40-re és a szundi üzemmód is ötperces megszakításokkal próbál kiszakítani minket a hétvégi nyugiból. Ennek hatására körülbelül 8:03-ra már ki is kászálódunk az ágyból és az első gondolatunk már a kávé körül forog. A nap nem kezdődhetne el anélkül, hogy meg ne nyomjuk a kávéfőző gombját, mindegy, hogy az filteres, vagy kotyogós. A reggeli kávé nélkül képtelenség elindítani a napot. Biztos ez?

 

Biztosak vagyunk benne, hogy most mindennel szembemegyünk, amit eddig a kávéról hittünk, de talán nem butaság a legújabb megfigyeléseket követni a napi rutin „fogyasztások” szempontjából.

Nyilván nem várható el, hogy innentől kezdve nyolc és kilenc óra között ne fogyasszunk kávét, de jó, ha erről egy kicsit többet tudunk. A megfigyelések szerint a reggeli kávéban rejlő bizodalmunk az ébredés tekintetében elvesztegetett erőfeszítés, figyelembe véve a természetes folyamatokat szervezetünkben, melyben ekkor termelődik a kortizol.

 
cbca
cbca.com
 

Mi az a kortizol?

Kémiailag ez egy szteroid hormon, ami természetesen szabadul fel a szervezetünkben a reggeli órákban. Lényegében a kortizol a természetes koffeinünk.

Szervezetünk a biológiai óránk jelzése alapján a reggel nyolc és kilenc óra közötti időpontban termeli a kortizolt, ettől tudunk kikelni az ágyból és ettől érezhetjük magunkat ébernek. A biológiai óránk huszonnégy órás szolgálatot teljesít, ami miatt bizonyos kemikáliák és hormonok szabadulnak fel testünkben a nap különböző időszakaiban. Ennek köszönhetjük többek között az éhségérzetünket és alvásigényünket napjaink hasonló időpontjában.

 
bwb
bwb.com
 

Mit is jelent ez valójában?

Reggel nyolc és kilenc óra között maximalizálódik a kortizol szintünk. A kezdeti energiaégetést követően reggel tíz óra körül már kicsit lomhábbnak és lassabbnak érezzük magunkat. Ez tehát nem attól van, hogy „kiment” belőlünk a koffein, inkább annak köszönhető, hogy a természetes kortizol szintünk lecsökkent.

A legjobb megoldás az álmossággal való harcban az, hogy a kávénkat az első kortizol kibocsájtás után isszuk meg, hiszen így nem dobjuk ki a pénzünket a megvásárolt kávéval.

Hagyjuk, hogy testünk saját természetes energia többlettel lásson el minket ebben az időszakban, vagyis a kortizollal a reggeli órákban.

Helyette szoktassuk át magunkat a 9:30- 11:30-ig való kávéfogyasztásra! Ez lehet az arany középút ébredésünk elősegítése érdekében a természetes életmód és a koffein-alapú életmód között.

A szervezetünk újra tapasztalni fogja a kortizol növekedést ebédidő tájékán vagy délután. A koradélutáni kávéfogyasztás helyett 13:00 után nyúljunk a feketéhez, hiszen ekkor esik le a kortizol szintünk.

Ezekkel a praktikákkal tarthatjuk magunkat természetesen éberen a szürke hétköznapokon.

 

forrás: www.elitdaily.com

 
 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

cs2

Mindenhogy káros az energiaital

Ami a teljes élethez nélkülözhetetlen: bróm

Tizenegy étel, amit érdemes a konyhában tartani

IMPRESSZUM ADATVÉDELEM FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT