Éremeső a moszkvai kajak-kenu világbajnokságon

zd – 2014.08.09.

Aranyérmet szerzett női kajak négyesünk 500 méteren. Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Kárász Anna és Vad Ninetta hozta a tőlük megszokott hajrát, végig magabiztos evezéssel törtek az élre. A moszkvai kajak-kenu világbajnokságon az első döntős nap után egy arannyal, két ezüsttel és négy bronzéremmel büszkélkedhet a magyar delegáció. Összefoglaló.

Augusztus 5.-én indult el az első magyar képviselet a moszkvai kajak-kenu világbajnokságra. Első körben azok utaztak, akik ezer méteren álltak rajthoz, de a női ötszáz négyes tagjai is velük tartottak. Másnap indultak a többiek, akik 500, 200 és 5000 méteren álltak rajthoz a Krylatskoye-i pályán.

kkMTI
MTI

A szerdán induló versenyen, először a parakenusoké volt a főszerep, majd következtek a gyorsasági számok. Nem kellett sokat várnunk, ugyanis Suba Róbert megszerezte az első dobogós helyezést, bronzérmes lett a V1-A kategóriában. Róbert a Bajai Vízisport Klub büszkesége és felfedezettje a következőket nyilatkozta:

A rajtom végül jól sikerült, viszont a táv során a szél kétszer is kifordított, így kormányoznom kellett, ez pedig némi időveszteséggel járt. Szerintem ennek köszönhető, hogy az ukrán ellenfelem, akit az Európa-bajnokságon pár századdal megvertem, ezúttal két másodperccel gyorsabb volt nálam.  Először szerepeltem világbajnokságon, nagyon izgultam, hogy méltóképpen tudjam Magyarországot és szűkebb hazámat, a kiskőrösi régiót képviselni – úgy érzem, hogy ez sikerült.

A V1-LTA kategóriában is nagyon szép eredménnyel zártunk, ugyanis Geri Dániel megszerezte a negyedik helyet 200 méteren. Váczi Anitára is büszkék lehetünk, mivel sérülése miatti hosszas edzés kihagyás után, női kajak A kategóriában ötödik lett, ugyanúgy, mint a tavalyi világbajnokságon. Juhász Tamásnak nem volt könnyű dolga, nagyon erős mezőnyben indult, de így is a hetedig helyen ért célba, ami nagy eredménynek számít a férfi V1-TA kategóriában.

A csütörtöki nappal megkezdődtek az előfutamok, amiknek sikerességét bizonyította, hogy az összes magyar egység bejutott a döntőbe, kivéve Dombvári Bencét. A sikeres kezdés mellett, sajnos volt egy kis időjárási probléma, ami miatt a parakenu futamokat át kellett tenni másnapra.

Azt előre tudtuk, hogy a mi előfutamunk lesz a leggyengébb, ennek tudom be, hogy nem mi mentük a legjobb időt. Ami nagyon pozitív, hogy az első 250-es részidőnk pont olyan, mint a másik két előfutam győztesének, szóval addig nagyon gyorsak voltunk, utána pedig mi már nem nyomtuk.”- nyilatkozta Szabó Gabriella, miután megnyerték az előfutamot.

MTI Kovács Tamás pk
Fotó: MTI/Kovács Tamás

A másnap rendkívüli örömmel indult a magyar csapat számára, ugyanis Rozbora András világbajnok lett a parakenu K-1 200 méterén A kategóriában. András három éve kajakozik és idén indult el először világversenyen, amit az Európa-bajnokságon megszerzett ezüst előzött meg.

Az utolsó tíz méteren láttam, hogy jön az angol ellenfelem, neki mindenképpen vissza akartam vágni, mert megvert az Európa-bajnokságon. Szerencsére egy hajszálnyival sikerült legyőznöm – mondta az eredményhirdetés után a magyar parakenu sport második olyan versenyzője, aki világbajnoki címet szerzett. – Életem legjobbját nyújtottam, boldog vagyok, hogy ez összejött, nagyon köszönöm az edzőmnek, Pruzsina Istvánnak a felkészítést.

Ezután következtek az előfutamok, amiben szintén az élmezőnyben volt a magyar delegáció. Lakatos Zsanett és Takács Kincső gyönyörű időt ment a női C-2 500 méteren, amivel kvalifikálták magukat a vasárnapi döntőbe. Mint mindig, Kozák Danuta is kihozta magából a maximumot, megnyerte a K-1 500 méteres előfutamot.

MTI Kovács Tamáskd
MTI/Kovács Tamás

A csütörtöki „kudarc” után, Dombvári Bence simán tovább jutott az előfutamból Van Koeverden mögött. Az első világversenyén szereplő, tizenkilenc éves Khaut Kristóf is hozta a tőle elvártakat, másodikként csúszott be C-1 500 méteren. Kiválóan teljesítettek kajakpárosaink is ötszáz méteren, ugyanis közvetlenül a döntőbe kvalifikálták magukat, az első hely megszerzésével.

Meg lett a K-4-1000 méter előfutam győzelme is, így a magyarok minden olyan délelőtti számból közvetlenül a döntőbe jutottak, amiben lehetőségük volt.

Az eredményes délelőtt, eredményes délutánnal folytatódott, ugyanis az összes magyar egység A-döntőbe jutott 500 és 1000 méteren és meg lett az összes továbbjutás minden 200 méteres versenyszámban is.

MTI Vékássy Bálint
MTI/Vékássy Bálint

A mai napon pedig aranyérmet szerzett női kajak négyesünk 500 méteren. Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Kárász Anna és Vad Ninetta hozta a tőlük megszokott hajrát, végig magabiztos evezéssel törtek az élre.

Női kajak egyeseknél is éremesőnek örülhetünk:

Bronzérmesként zárt Medveczky Erika, Sarudi Alíz kettős K-2 1000 méteren, miután a dán és a fehérorosz egység leelőzte hajójukat.

A következő bronzérmet kenu kvartettünk, Vass András, Kiss Tamás, Sarudi Pál, Varga Dávid szerezte meg, sajnos az arany most az oroszoké lett.

bronz
MTI/Kovács Tamás

A mai nap harmadik bronzérme pedig Vajda Attila nyakában díszelgett C-1 1000 méteren.

Lett két ötödik helyezés is: Vasbányai Henrik, Mike Róbert kenu kettős 500 méteren, Hufnágel Tibor és Kökény Roland pedig 1000 méteren lett ötödik. A féfi kajak egyes 1000 méteren Dombvári Bence nyolcadikként végzett.

A délutáni futamokban Vajda Attila megszerezte a hosszú távú döntő ezüstérmét, Csontos Csaba pedig a nyolcadik helyezést szerezte meg a K-1-es számban. Nem hagyta magát Csay renáta sem, nagy küzdelem és hajrá után megszerezte a harmadik helyet, ezzel a bronzéremmel a nyakában állhatott a dobogóra.

„Ha tudtam volna, hogy a brit lány ilyen gyors, máshogy taktikázom az utolsó körben. Ennek ellenére határtalanul elégedett vagyok a bronzéremmel. Még nincs vége a szezonomnak, szeptemberben jön számomra a maratoni vb” – mondta Csay Renáta.

A vasárnapi zárónapon a tízen öt döntőből, tízen háromnál áll majd rajthoz magyar hajó! Már nagyon várjuk! Az eddigi eredményekhez szívből gratulál a Pop Up Cafe csapata!