Válaszolt a Zing Burger

 

2014.07.07.

Szombaton írtam a Budapest Parkban állomásozó Zing Burgerben tapasztalt hamburger-problémákról. A cikket itt olvashatod el, ha lemaradtál volna az előzményekről.

 

A bejegyzés megjelenését követő nap olyan dolog történt, amire egyáltalán nem számítottam. Sajnos a magyar vendéglátó helyeknek nem erőssége az elégedetlen vendég panaszának kezelése. Árfekvéstől függetlenül ritka, hogy egy étterem korrektül reagáljon (fejből tudok legalább 8-10 helyet, ahol biztosan nem hajt el a pincér, de kétségtelen, hogy nem ez az átlag hozzáállás).

 

zing3

 

Susánszky Ádám, a Ring és a Zing hamburgereinek szülőatyja nem hagyta szó nélkül a meglátásaimat. Sőt, mi több hosszú levélben válaszolt az általam felvetett problémákra, észrevételekre. Végül úgy döntöttem, hogy megosztom levelének részleteit. Miért is? A fentebb leírt pozitív példa. Szerettem volna megmutatni, hogy ilyen is van. Többek között ezért írtam meg az előző cikket is. Őszintén remélem, hogy Magyarország tényleg komoly gasztronómiai változásokon megy keresztül. Erre pedig Susánszky Ádám válasza is bizonyíték.

 

Mi is történt röviden?

 

Péntek este a Budapest Parkban buliztunk, ahol volt szerencsétlenségem megkóstolni az eddigi legrosszabb Zing féle hamburgert. Rendszeresen ettem eddig is (és valószínűleg enni is fogok még) a Zingben, de péntek este először meg is bántam azt. A hamburgerek melegítőlámpa alatt várakoztak hosszú perceken keresztül, aminek következtében a hús túlsült, a buci kiszáradt és így egy élvezhetetlen hamburger lett a végeredmény. Ezt nem mulasztottam el megírni a blogomon sem, aminek pedig egy levél lett a végeredménye.

„Nagyon köszönöm, hogy leírtad élményedet, ez nagyon fontos nekünk, mert ezekből az élményekből tanulunk.”  – A levél kezdete nem volt túl bizalomgerjesztő, azt gondoltam, hogy egy szokásos PR választ kapunk.  Azonban már a levél hosszából gyorsan kiderült, hogy komolyan végigolvasták az általam írtakat és foglalkoztak is a kérdéssel.

 

Nyilvánvaló, hogy amit írsz, az a tényeken alapszik, és be kell ismerjem, hogy én voltam az ötletgazdája. Van két pont amit nagyon fontos “mentségünk” képpen leírnom, bár semmiképpen nem mentegetőzésnek szánom válaszomat. Az egyik, hogy a zsömlénk és a piritó gép együttállása miatt, sokszor megkaptuk, hogy nem megfelelően meleg (forró) az étel amit kiadunk, és ezt a problémát, remekül kezeli a melegentartó, sőt még javít is kicsit a hambi minőségén, viszont – és ebben teljesen igazad van- nem szabad több mint 10 percig tárolni a hambit a melegítőn. Tehát hiába oldottunk meg egy (két) problémát a melegentartóval, csináltunk egy másikat.” – Az első megállapítás, hogy az írás tényeken alapszik (ez azért jól esik).

 

Tekintettel arra, hogy nem vetemedtem ipari kémkedésre, nem tudhatom milyen a Zing kamionok felszereltsége, azonban a parkban a grill lapon (és nem pirító gépben) pirítják a zsemlét emlékeim szerint. Ami viszont igazán fontos, hogy abban egyetértünk, nem állhat ennyit hamburger a kiadást megelőzően. Persze, az jót tesz a húsnak ha pihenhet pár percet, mert akkor lesz igazán szaftos (én egy kis kocka vajjal szoktam lezárni a hús pólusait és egy rácson pihentetem néhány pillanatig).

Ádám arról is írt, hogy a fesztiválok és a focivébé miatt megnőtt kereslet okán nem állt rendelkelésre elegendő ember, így megpróbáltak előre dolgozni a kollégák. Gyorsan hozzáfűzte azonban, hogy természetesen ez nem a vendég problémája – „Azzal is tisztában, vagyunk, hogy ez nem a te és a többi vendégünk problémája, de sajnos ennél jobban nem tudtuk lekezelni ezt a két hetet, amíg a VB megy a Szabadságtéren, és egy buszunk fesztiválozik.„ – Biztosan tudom, ezek a sorok igencsak kivételesnek számítanak.

Nyilván nem egyszerű egy kamionban vagy egy konténerben folyton friss hamburgert tartani. Az sem jó, ha az idei főzdefeszthez hasonló kilométeres sorok kígyóznak és sokat kell várni. Nehéz megtalálni a középutat, (én inkább várok, de akkor az olyan legyen) de akármilyen megoldást is választunk, az nem mehet az étel rovására. Ezért nem működik a nagyüzemű termelés a gasztronómiában. Erre remek példa a Varga pincészet bora, de ezt majd egy másik alkalommal fejtem ki.

 

Lényeg a lényeg! Jó hamburgert várunk el, ezért megyünk a Zingbe. Ha az új módszernek több a kára, mint a haszna, akkor más megoldást kell választani. Természetesen azonban ezt eldönteni, vagy meghatározni nem az én tisztem. Én csupán felvetettem a problémát, aminek úgy tűnik volt értelme.

Mi igyekszünk megőrizni a tőlünk várt minőséget! Ezen dolgozunk, köszönjük a visszajelzést!” – zárja levelét Ádám.  Nincs mese, vissza kell mennem és meg kell néznem, hogy mi lesz ennek a vége. Titeket is erre buzdítalak! Menjetek, kóstoljatok és írjátok meg milyen volt!

 

Üdv,

 

A Gaszto Akrobata

 
[facebook_like_button]

Szólj hozzá!